zaterdag 29 januari 2011

Flowers & Polka dots




In my garden I love to use color. Not only outside, but inside my little garden house as well. Bright pinks, reds & blues are my favourite. My cupboards are filled with linnen, earthenware and china with little roses or polka dots on it. I love to buy old things at fleamarkets, but now and then I also buy something new. Last week I came upon this colorful teapot and cookie jar at a Dutch store called Xenos. I simply could not resist it. There is a whole range of products, from plates, mugs, an etagere to napkins.  

It's perfect to combine with my PIP mugs. I spotted the PIP mug you can see in the picture, at a sort of garage sale recently. I have three mugs with different patterns now, but am still trying to find the other ones. 

I also wanted to share this floral pillow case with you. It's a cross stich pillow case you can find at the same store as I mentioned before. The price is really good. Needles, thread and a clear description are included. I can really recommend it to you! I plan to start on it this weekend, but I can already visualise it on my wicker chair inside our garden house this summer.

I wish you all a happy weekend!

Lieve groet from a sunny Holland, Madelief



66 opmerkingen:

  1. Hi madelief
    Wow nice colour in your garden and dreams.You love color and happy for you sunny:)Great from Belgium

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hi, dear Madelief-

    I love that combination and those colors are looking great!

    It don´t fit to my gardencushions or to my furnitures in my house- so I enjoy only the view. I really like those clear blue with flowers- so romantic...

    Enjoy your weekend- Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Madelief,

    Wat heb je mooie spulletjes bij Xenos gekocht, ik zag het afgelopen week al staan toen ik er was. Dit jaar denk ik de tuin ook wat kleurrijker aan te pakken wat aankleding betreft...zo naturel als ik binnen ben, zo om ben ik misschien wel voor buiten.

    Ik stond op het punt om weg te gaan en keek nog even of er een nieuwe post van iemand was...yes, van jou...bofte ik even :)

    Een heel fijn weekend, lekker genieten van de zon al is het wel koud buiten!

    Lieve en warme groeten, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Xenos, al vanaf de tijd dat ik op kamers ging wonen een van mijn favorieten; begon ooit met de rijsttegels die aan elkaar genaaid moesten worden om een "hippe" en goedkope vloerbedekking te krijgen; hun inkopers halen van over de hele wereld altijd weer de leukste dingen.

    Groetjes van Carina

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ohhh my dear Madeliefe..
    i love this pastell colours.. this is sooooo nice.. And I love this PIP ;O))
    Kisses and a lovely weekend..
    Susi

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Kijk en DAS dus het nadeel van GEEN Xenos in de buurt te hebben, moet daarvoor TE ver weg boehoe. MOOI die spulletjes ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Madelief this post is amazingly beautiful!!!! I LOVE it!!! The China, the pillow!! Oh! Pretty!!
    Wish you a wonderful weekend!! Love! Bela

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Beautiful images, I lake it!!!
    Have a nice weekend, kisses.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hi sweetheart,Madelief:-)*

    These colors makes me think about immensly cozy,warm atmosphere in Home...
    I like it SO very much!!!
    And indeed,you are absolutely right,because your Home is your Garden,just fantastic woords:-)))*

    Wish you lovely weekend,
    Hugs and Love to you,
    ***Violetta***

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Madelief dit meen je niet Xenos?????duizend maal dank voor je tip wat gaaf, IrmaXXX

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat prachtig allemaal! wij hebben ook een xenos in het dorp...kom er eigenlijk nooit...misschien toch maar eens binenn lopen!!!
    fijn weekend..xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ben er al een tijdje niet geweest maar wordt weer eens tijd geloof ik...je komt er altijd wel wat leuks tegen! Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wunderschönes Geschirr! Xenos haben wir hier neuerdings auch!! Jetzt fehlt uns nur noch HEMA :-)
    LG
    Tinka

    BeantwoordenVerwijderen
  14. I adore your Pip studio collection.
    Hope your enjoying the weekend and getting to spend sometime outside in your wondeful garden. Em x

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat heb je het prachtig gefotografeerd Madelief! Xenos? Ik moet er toch eens naartoe. Het ligt niet echt om de hoek, moet zelfs even denken waar de dichtbij zijnde is, geloof Alexandrium... Leuke tip!! En inderdaad een heel zomers gevoel krijg je ervan.
    Je tuin + schattige huisje waren vorige zomer al ontzettend mooi!!
    Een fijn weekend, heerlijk de zon weer op je gezicht, he? xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hi Madelief, I love these colours too. Beautiful pictures, thanks for sharing them. Sending smiles,Em. xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  17. So sweet...I have never heard about it before....but it is not for sale in Norway...the PIP COLLECTION is beautifuel...
    have a nice evning...
    hugs to you

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Pretty, pretty, pretty. Those colors are fabulous. Can't wait to see them in the garden.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. leuke spulletjes heb je gefotografeerd!

    fijn weekend!

    groetjes, Haikey

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hej Madelief

    So beautiful...
    So vibrant!
    They do go really well with your PIP STUDIO mug
    I LOVE the pillow case...may have to check it out...but so many projects already waiting to be started and finished.
    Have a wonderful weekend
    LOVE PEACE enJOY
    Julie
    x

    P.S. London next week x

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Dear Madelief, Whereas I am sure that the needlepoint cushion will look exactly as designed when you have completed it......you can rest assured that it would look nothing like how it is intended to be in my hands!! Threading the needle for a start would be a mammoth operation.....

    I do , however, love your pretty china. I always find polka dots so cheerful and they are perfect on anything to be used outdoors I feel.

    I hope that you are enjoying a lovely weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. I love all the color when we get done with the remodel I want the kids kitchen like this and keep mine just with the enamelware....It's always fun to dream and then with your post inspiration to spare!!! just perfect

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een mooie spulletjes herbben ze toch vaak biij Xenos!
    Veel plezier met het maken van het kussen.
    fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een fleurigheden allemaal!! Dit is echt eye-candy voor mij hoor!

    Veel groetjes, Veronique

    ~ en een fijn weekend ~

    BeantwoordenVerwijderen
  25. What pretty china.Perhaps as I am writing this you are busy with your needlepoint. Look forward to seeing the finished product.
    Jilxx

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Dear Madelief, the colour is just perfect for this weather! Hughs Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat leuk Madelief !! zo schattig ....ben vorig week sinds jaren weer een bij de xenos geweest ...en ook ik kwam niet met lege handen buiten....leuke roze espresso kopjes gekocht..en wat kadootjes ik zag iets leuks voor een bruid en bruidegom en aangezien wij 4 bruiloften hebben de komende tijd.......fijn weekend .....liefs van mij....xxx,....

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Helemaal leuk! Ik ben ook een fan van Xenos (en Pip) en heb net als jij de koekjespot gekocht. Maar als ik jouw foto's zo zie, moet ik misschien nog terug voor de theepot ;-). Ik heb een andere versie van het kussentje. Ben zelf niet zo handig met borduren, dus dat heb ik uitbesteed aan mijn zus ;-).

    Groetjes, Debby

    BeantwoordenVerwijderen
  29. What a beauiful coffee set!
    Have a nice day

    Isabel

    BeantwoordenVerwijderen
  30. dat meen je..bij de xenos...gaaf zeg
    liefs hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Schitterend die kleurtjes van het servies,ik heb bij AH een poosje terug wat lieve kopjes gekocht en bij een tuincentrum,ik vind dat straks gaaf voor in ons theetuintje haha en het borduurwerkje vind ik ook erg lief,maar borduren,ik heb het een blauwe maandag gedaan,maar heb er geen geduld voor,helaas,ik wens je een fijne avond,lieve groet Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wat een leuk spul van de Xenos dat had ik niet verwacht zeg,geniet van je moois.

    Fijn weekend liefs Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  33. En dat bij dat zonnige winterweer, om heerlijk vrolijk van te worden! Mooi! Nog een fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Ik ben verliefd op je prachtige post Madelief!geniet van een zalig weekend met al je mooie dingen!.....veel liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Dear Madelief,

    your new items are sweet as candy and they are the perfect addition to your beautiful PIP mugs. I´m sure all together will be looking great in your little garden house.

    I wish you a sunny sunday.
    Hugs and kisses,
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Hi Madelief,

    just love these powerfull colores, spring pure!

    nice regards from Betty

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Hey Madelief! Wat een kleurrijke post zeg! You brighten up my day, had ik net even nodig dus dank je!
    Groetjes en een fijne zondag!
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Wat een lekker vrolijk servies is dat. Dit zou ik ook wel gebruiken voor in de tuin. Dan is het toch altijd zomers.

    fijn weekend, lia

    BeantwoordenVerwijderen
  39. i have been leafing through your blog

    i like it a lot :)

    warm wishes

    millie

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Such joyful colors Madelief! I do love polka dots, I have a red with white polka dot teapot that is a favorite of mine. I love the items that you found at Xenos, and especially the cross stitch pillow case. I have not cross stitched in quite a while. Right now I am crocheting, the yarn feels cozy and comfy during this crazy winter! I hope you have a wonderful week with lots of sunshine!
    Take Care,
    Ulrike

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Très Joli, Very beautiful... You like beautiful things... and I admire !
    Thank you Madelief to share all theses wonders with us.
    Good sunday,
    Lieve Groet,
    Nathanaëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Dear Madelief,
    your new cups and dishes rellay look like spring ! I also do love this combination of colour and hope that you will find more of them.

    Your new project looks like VERY much work. For me it would be TOO much work, all of this thousands tiny stiches ! But I can imagine that you are a very patient woman and so it seems to be the perfect work for a sunny and cozy weekend at your gardenhouse !

    Have a sunny sunday !
    Lieve groet
    Eve

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Hoi Madelief, bij jouw is het al lente leuk. Ik heb de mokken allemaal. Je kreeg ze een keer bij de Albert bij zoveel pakjes thee. Heb toen erg veel thee gedronken. En dat kussen stond ik mee in de hand eigenlijk niet zo snel aan de tuin gedacht. Denk dat ik morgen even naar xenos ga, ook leuk om te maken. Fijn weekend nog.
    Groetjes Anja.

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Hoi Madelief, ik vind jouw tuinservies prachtig, vooral dat oude met de kleine roosjes. Ik heb op de tuin ook alles kleuriger dan thuis, dat hoort daar gewoon :-) Bedankt voor de tip van het kussen, ik ben dol op borduren vooral met vrolijke kleurtjes. Fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  45. heerlijk die kleurtjes op het scherm, wanneer buiten het zonnetje schijnt! ik wens je een mooie zondag, liefs, @nne

    BeantwoordenVerwijderen
  46. So pretty.. I agree it is just like having your garden with you even in Januaryxx
    Lynn xx

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Heerlijk vrolijk servies en blik. Je kussen vind ik zonder dat het geborduurd is ook al mooi.
    Fijne zondag, lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Dear Madelief,
    what a colourful and lovely post! You have a great talent in finding beautiful things.

    I read in your last post that you have already been quite busy in your garden. Here it is still quite cold and uncomfortable and gardening is rather far away. But here and there I can see little green sprigs of crocuses and daffodils, too, and the Helleborus are in bloom for quite a while now. I can´t wait for spring to arrive...

    Enjoy your Sunday!

    Liebe Grüße, Bärbel

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Oeoeoeoeoeoeo dat word gillend naar Xenos komende dinsdag voor mij! Want zo´n mooi kussen wil ik ook graag "borduren". Ik ben weer helemaal fleurig! Komt door jou mooie post! Groetjes Smoek

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Liebe Madelief,

    ohhh, wie bunt ....ich habs nicht so mit solchen Farben, finde es bei anderen aber schön...Wirkliche Frühlingsknaller !!!!!

    UND GESTICKT HABE ICH AUCH SCHON LANGE NICHTMEHR...Das Motiv passt ja wirklich gut...

    Wünsche dir noch einen gemütlichen Sonntag und einen guten Start in die neue Woche,
    liebe Grüße,
    Sanne

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Xenos blijft toch een aparte winkel he... zoveel leuks en voor de prijs hoef je het niet te laten. Dat borduurkussen wordt vast prachtig Madelief, laat je ons het eindresultaat zien?
    Fijne zondag nog & bisous vanuit Versailles,
    Chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  52. They are really cute, dearest Madelief, I understand why you couldn't resist!!! :o)
    Warmest Küschelbüschel and groetjes, trau.mau

    BeantwoordenVerwijderen
  53. Hi Madelief,
    Those are all so cheerful and pretty- I wouldn't be able to resist either!The pillow will be the perfect match.
    We had a beautiful sunny day here also. We went to our daughter for lunch and then the little ones all went sledding on the hill behind their house -so nice to see them have fun outdoors.
    Enjoy your week,
    Carolyn

    BeantwoordenVerwijderen
  54. Wat een heerlijke gezellige sfeer moet het daar zijn in jouw gardenhouse!! Ik was ook bij de Xenos in december en nam de servetten mee :)
    Leuk dat je mee doet met mijn give-away en nog zo'n leuk tasje van me zou willen!
    Fijne week
    Liefs Michaja

    BeantwoordenVerwijderen
  55. MADELIEF IK HEB ZE OOK GEZIEN BIJ XENOS!!
    IK VIND HET OOK ERG MOOI DIE THEEPOT!
    HET STAAT IDERDAAD MOOI BIJ PIP.
    ALLEEN IK WACHT ER NOG EVEN MEE OM TE KOPEN.
    TOT MIJN KEUKEN KLAAR IS.

    FIJNE WEEK,
    MIRANDA

    BeantwoordenVerwijderen
  56. Wat beeldig is dat gebloemde spul en die kleurtjes zijn geweldig. Leuk Madelief. Ik zou het allemaal ook wel willen maar mijn huis is al zo vol. hihi. Ik moet nog steeds iedere week een keer naar de kringloop om spul weg te brengen , en ik heb dan ook weer moeite om niets te kopen. Alleen boeken die koop ik wel steeds daar en als ik ze uit heb breng ik ze weer terug.
    Lieve groeten van Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  57. Mooi dat Pip servies. Ik ben er ook dol op. Wat een blikvanger!

    Lieve groet
    Alma

    BeantwoordenVerwijderen
  58. Hi Madelief,

    The colours and photos are just so beautiful and I love that cushion. Can't wait to see it finished - happy sewing and relaxing in your beautiful garden, Stephie x

    BeantwoordenVerwijderen
  59. J'aime aussi la couleur...

    Belle journée à toi.


    Manon

    BeantwoordenVerwijderen
  60. Please stop by The Rented Cottage Life, I nominated you as a Stylish Blogger. Please stop by and grab your button. Hugs, Jess

    BeantwoordenVerwijderen
  61. Oh those dishes make my heart sing today my sweet sweet friend.....thank you for sharing such jOY! xoxoxox

    BeantwoordenVerwijderen
  62. Dear Madelief,

    Your new china and pillow are so gorgeous.
    I liove the pretty colours and the flowers. Have fun working the cross stitch - I too enjoy doing cross stitch.

    Happy Wednesday
    Hugs
    Carolyn

    BeantwoordenVerwijderen
  63. I need that store to be here in Chile!!!! lovely, lovely things you bought!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  64. Gorgeous colours!
    Roll on Spring and the sunshine!!

    BeantwoordenVerwijderen
  65. Now, Madelief! You know that I'm ecstatic every time that you show photos of and talk about that gorgeous china! =] Also, you know how great minds think alike.... I've been hankering for some needlepoint project - honestly, I have a photo of it in my mind. Very fun!

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you for your lovely words.