zaterdag 19 september 2009

A talented friend






















 
Afgelopen week bezocht ik met een goede vriendin de expositie met schilderijen van haar man Wim. In een oud tot atelier omgetoverd winkelpand werden de kunstwerken tentoongesteld. Normaal gesproken val ik op felle kleuren, maar de schilderijen van Wim maakten een enorme indruk op mij. Vooral zijn werk in zwart wit. Wim schildert realistisch en heeft een goed oog voor detail en het spel tussen licht en schaduw. Ontzettend knap! Inspiratie vind hij in de schoonheid van het menselijk lichaam. Een aantal van zijn schilderijen is zo gedetailleerd dat ik soms bijna het idee had naar foto's te kijken. Helaas is de expositie afgelopen. Als je meer van zijn werk wilt zien, kan je altijd een kijkje nemen op zijn website. Wim schildert ook in opdracht. Ik ben benieuwd wat jullie van zijn werk vinden?



Last week I went to see an exhibition with paintings made by the husband of a very dear friend of mine. In an old shop, that had been converted into a studio, his paintings were exhibited. Normally I like paintings with bright cheery colours, but Wim's paintings made an enormous impression on me. Especially the ones in black and white. Wim is a realistic painter with a great eye for detail and light. He is just very talented! He finds his inspiration in the beauty of the human body. Some of his paintings are so detailed, that it is just as if your are looking at a photo. Unfortunately his exhibition has ended, but if you want to see more, you can take a look at his website. Wim also paints on commission. Please tell me what you think of his work?

10 opmerkingen:

  1. Wat prachtig Madelief. Het is inderdaad alsof je naar foto's kijkt. Schitterend, wat een talent.
    Fijn weekend.
    Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ze zijn erg mooi gemaakt.
    Knap als je dat kunt hoor.

    groetjes Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh yes, they are sooo realistic - at picture 1 and 2 I thought it is a photo, just at picture 3 i realized it must be a painting! Great talent!
    Hugs & groetjes, Traude

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig, vind ze heel mooi! Ben benieuwd naar zijn web-site, maar heb ik over het hoofd gezien, waar het adres staat?

    Goed weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi allemaal,

    De website van Wim is www.wimwessling.eu Als je in de tekst om het woordje 'website' klikt kom je ook bij hem terecht.

    Hartelijke groet, Madelief

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Erg mooi, je ziet vaak foto's in zwart witte stijl maar bijna nooit schilderijen. Zou prachtig in mijn slaapkamer staan :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Sooo great pictures - your friend is really very talented!!! And you answerd my question in your comment - so i´ll take a look at his website!

    Have a wonderful weekend, Hugs jade

    BeantwoordenVerwijderen
  8. joh, ik dacht dat ik naar foto`s zat te kijken maar je zegt het zijn schilderijen. echt een man met talent, ik vind ze prachtig mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. So artful pictures! I like them all!
    Have a nice sunday,
    Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Such talent! I really admire people who can paint like that!

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you for your lovely words.