zaterdag 26 september 2009

City living



Met veel plezier lees ik iedere maand het Engelse tijdschrift 'Country Living'. Ik was dan ook heel blij toen ik gisteren in de boekwinkel het nieuwe oktober exemplaar vond. Er staan weer zulke mooie foto's en verhalen in. Ook de recepten zijn om van te watertanden. Het meest geniet ik iedere keer weer van de 'binnenkijkers'. Wat zien die Engelse cottages er toch prachtig uit. Een mix van kleuren en patronen en veel brocante. Wanneer er dan ook nog eens mooie oude serviezen instaan of de nieuwste ontwerpen van Portmeiron, Cath Kidston of Emma Bridgewater, dan ben ik verkocht! Voor onze zomervakantie probeer ik altijd zo'n soort cottage te vinden. Het kost wat tijd, maar uiteindelijk vind ik vaak wel wat ik zoek. We hebben dan ook al heel wat zomervakanties in zo'n cottage doorgebracht. Ondanks de sfeervolle interieurs ben ik iedere keer weer blij wanneer ik thuis kom in ons 'stadse appartement'. Want de ruimte om ons heen, de hoge bewerkte plafonds, de kamer en suite, de mix tussen brocante en design, de lichtval en het prachtige glas in lood, dat is voor mij toch het allermooiste!

Een heel fijn weekend! Lieve groet, Madelief
One of the things I enjoy very much is reading the English magazine 'Country Living'. You can imagine how happy I was finding the October issue in the store yesterday. Once again the photos and articles are of a very high quality. The recipes look delicious as well, but what I enjoy most is looking at pictures of other peoples houses. And the cottages in Country Living, well they are soooo lovely! The mixtures of colours and patterns, antiques and brocante. To me the finishing touch always is to spot some old china or the latest designs by Portmeiron, Cath Kidston and Emma Bridgewater in the picture. For our summerholidays in England I always try to find such a cottage. It does cost some time searching the internet, but I often find what I was looking for. All in all we spent quite some tome in dreamlike English cottages. Despite the beautiful interiors I did never mind going home, to our city appartment. Because the space we have around us here, the high ornamental ceilings, the lightfall, the room en suite, the stained glass doors and windows and the mix of brocante and design is to me the most beautiful!

Have a wonderful weekend! Love, Madelief



















  













































15 opmerkingen:

  1. Heerlijk he die woonbladen, de engelse en franse landelijke stijl krijg ik nooit genoeg van maar net zoals je zegt; je eigen huis is het fijnste.
    Ik vind je huis prachtig, hoge plafonds en zo'n mooie schouw, het is van zichzelf allemaal zo sfeervol. Mijn eerste kamer was in een herenhuis, het was een fantastische tijd en wie weet mag ik ooit nog eens in zo'n mooi pand wonen?
    Fijn weekend! groetjes Jannet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mijn verslaving aan woonbladen heeft zich nog beperkt tot de Nederlandse exemplaren, maar ha ha...dit biedt mogelijkheden om het uit te breiden! Ga in ieder geval even bij de boekhandel kijken!

    Je goed voelen in je eigen woonomgeving is heel belangrijk en dat doet iedereen op zijn eigen manier....het lijkt mij heerlijk om in een huis met hoge plafonds te wonen, dat geeft je huis meteen al wat extra's! Mooi hoor!

    Fijn weekend!!

    Groetjes, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heb je weer mooie foto's gemaakt Madelief. Ik ben ook verslaafd aan Engelse en Amerikaanse woonbladen. Ik ben wat jaartjes geabonneerd geweest op het Engelse woonblad "25 Beautiful Homes" Schitterend blad en als je van binnenkijken houdt heb je hier elke maand 25 meestal prachtige huizen om binnen te kijken. Voor elk wat wils ook maar meest klassiek Engels. Daar houdt ik erg van.
    Ik zal eens een foto maken van een stapeltje bladen en op mijn blog zetten.
    Dit blad is meestal te koop in de betere boekhandels
    Fijn weekend
    Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie foto's weer en een lekker sfeertje.
    Mooi besjes en kast en spiegel enz enz...
    Die blauwe stoelen zijn die van linteloo? Ze lijken heel veel op die van mij.

    groetjes Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hi Madelief,
    Your apartment is beautiful and as my mother always says there is no place like home.
    i love that magazine to and just bought the latest one. Also your trips to England sound interesting.Did you go to see any gardens?
    Have a good weekend,
    Carolyn

    BeantwoordenVerwijderen
  6. je eigen huis is altijd het mooist, zeker als je een tijdej weg bent geweest toch?
    maar als mijn spullen in een cottage zuden staan...dan zou ik me daar toch ook wel thuis voelen!!!
    mooie foto's weer!
    fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig wat woon je toch mooi zeg.
    En zo'n mooie lamp boven de tafel. En je verzamelingen.....ook zo mooi.
    Thanks en fijne avond

    BeantwoordenVerwijderen
  8. hoe leuk de bladen ook mogen wezen het is heel fijn dat je je thuis voelt in je eigen huis! wat heb jij een leuke mix aan spullen in je huis. heel sfeervol! en die laatste foto daar zie ik een kaart of een foto met iemand erop, ben jij dat?....hoezo nieuwsgierig??"-)

    lieve groet,
    jeanette

    BeantwoordenVerwijderen
  9. What a very lovely home you have! I so enjoyed looking at your pictures. Even if it is an apartment you make it special, and that's how it should be! Thank you so much for your lovely compliment on my blog. As I get older it sounds even better!!!!
    Take Care!!! Ulrike

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Your pictures are great! So wonderul home!
    I like the magazine, and love to see the home from other people too.
    Have a nice sunday!
    Lg, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dear Madelief,
    i'm not an apartment girl, for sure! i love the countyside tooo much! we already lived in a flat for 5 years and i just wanted to move into a house with no neighbours. I missed a garden and my own piece of land where i would be able to have plants and flowers. love you pictures though! have a sweet sunday,
    Rosa

    BeantwoordenVerwijderen
  12. dat is ook de juiste ballans genieten van al het moois in de bladen maar niet te onrustig worden over je eigen interieur, heerlijk dat je zo geniet en je hebt een prachtige woning dus kan mij goed voordtellen dat het heerlijk thuiskomen is.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dear Madelief,
    oh, what a lovely place, where you live - everything is sooo beautiful!!!! And i also love the English "Country Living" - sometimes i get one from my son in England ;)!

    Have a wonderful weeke, Hugs Jade

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoj & Servus, dear Madelief! Today I need a little bit help of you - are the pictures you show us photos of your home - or are they taken out of the magazine 'Country Living'? Whatever, they are beautiful! (And I also would like to spend some holidays in british dream-cottages...)
    And thank you so much for your nice comment! Yes, sometimes it is the autumn which makes "ups and downs" - but in the moment it is sunny every day, it's nearly summer, but a bit cooler, I like it!
    Hm, yes, Tarot ... I'm also no real fan of the "esoteric side" of Tarot (it's interesting, but not "my world"), but the cards are often very pretty and the words are wise - and I LOVE the Tarot-garden of Niki de Saint Phalle in Italy!!! (Do you know it? I think I will post some pictures of this interesting, magic, lovely, artistic place very soon.) Lieve Groetjes, Traude

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een geweldig mooie combinatie van spullen, voorwerpen en meubels heb jij in je huis! Het is toch iets dat mij ook aanspreekt, dat oude, samengaand met modern design. Vintage en nieuw. Erg mooi! Die vlinderstoelen zijn altijd een favoriet van me geweest en rond zo´n houten tafel staan ze gewoon prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you for your lovely words.