zaterdag 11 juni 2011

Rose walk


Last Wednesday I went to Delft to buy some wool. I finally managed to make granny squares, thanks to a detailed description by Fleur

Nowadays I always take my camera along. How pretty the town looks. I can imagine why tourists like it so much. The canal houses, the slightly crooked old church, the quirky shops and off course the painter Johannes Vermeer. Who lived there until his death in 1675.

June is the perfect month for visiting. There are flowers everywhere. I even found a rose tied to a doorknob. It made me wonder who put it there.....and what the story behind it is.

Happy long weekend to you all! If the weather permits, we will be spending some time in the garden. I have several projects that need to be finished. One of them is an old cupboard inside the garden house, that has to be painted white. We also have a garden inspection coming up, so everything has to look perfect.

Lieve groet, Madelief x









 




 










61 opmerkingen:

  1. very beautiful
    I love looking at your blog !
    Thank you

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Madelief, thank you so very much for sharing your Delft photos with us. What a charming place it is, with interesting architecture, abundant flowers, strolling folks passing by shops with soft, pretty colors. Years ago, I spent a week in Amsterdam, and took a day trip to Haarlem, another lovely town. Now, I think that I would love to see Delft for myself.

    Hoping that you found wonderful yarn to begin the crocheting! Best wishes.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. WAT maak je toch een prachtige foto's lieve Madelief. Allemaal kunstwerkjes. Wat is Delft toch mooi he. Wij zijn er ook graag.. Ik wens je een prettig weekend. Hopelijk wordt het goed weer.
    Lieve groeten van Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. lieve Madelief. Gelukkig kan ik nou op mijn notebookje wel reageren. Mijn eerste poging op mijn andere computer lukte weer niet. GIsteravond heb ik je daarover een mailtje gescheven op e hotmailadres.
    Lieve groeten vn Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Pure delight...this town is lovely. Thank you for sharing such JOY! HUGS

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtige foto's van je bezoek aan Delft. Zo mooi de oude panden en al dat mooie groen wat er ook is in de stad. Wat leuk die roos aan de deurknop, vast door een geliefde achtergelaten denk ik dan hihi.
    Fijne Pinksterdagen en een lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk om weer een stadswandeling met je te maken. En wat een mooie kleurrijke foto's.

    Fijn weekend, lieve groet Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh Madelief,
    Delft looks beautiful and, so pretty. It's somewhere that I haven't been and really must visit. I love your photographs. You have found some lovely parts of the town to take pictures of and my favourite is the last one with all the flowers.
    What a stunning town Delft is. XXXX

    BeantwoordenVerwijderen
  9. *SNIF*.....wat báál ik dan toch extra dat ik overal zo ver vanaf zit!!! Lekker door een sfeervolle stad slenteren, je laten prikkelen door de kleuren, inspireren door de gevels, opwekken door de sfeer.....enzo..:D...prachtig....ben blij dat we een stukje met je mee mochten! Dankjewel!

    Liefs,
    Lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hello Madelief:
    It is to our eternal shame that we have never been to Delft. Such a very attractive town, especially with the canal running through and the charming bridges for crossing.

    You have captured such delightful images of a town with clearly a sense of history as well as a modern approach to life. So essential if places are to stay alive and not become mere museums.

    And, the flowers and trees everywhere. What a perfect time to have visited in order to see this explosion of colour. Let us hope that the single, dying rose is not a sign of unrequited love.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Two years ago I visited in June this town ... what place so wonderful and full of charme. Thank you for this wonderful images
    Have a happy weekend Madelief,
    Hugs

    Cecilia

    BeantwoordenVerwijderen
  12. genieten om in een grote stad te zijn, en die foto's zijn zo mooi, heb ervan genoeten, dank je wel,een heel fijn weekend,
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oh Madelief thank you for always sharing such beauty with us.....what it must be like to see all of this so different from here! Did you see what I found out thrifting...I'm so excited!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. What wonderful photos you have shared. I loved all of them. I LOVE Vermeer's paintings. It was interesting to know that he was from this area.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. What a beautiful place, your photos are gorgeous!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heerlijke stad lijkt me...ik ben er nog nooit geweest schaam schaam.....heel fijn lang en gezellig ik hoop zonnig weekend lieverd.....xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Danke für die wunderbaren Impressionen!! Man möchte am liebsten gleich seinen Koffer packen...
    LG
    Tinka

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Het is al een tijd geleden dat we in Delft geweest zijn, het is inderdaad een hele sfeervolle stad. Wat is het hier en daar een bloemenzee, mooi om te zien dat er mensen zijn die energie steken in het groen van de stad.

    Morgen krijgen we een mooie zonnige dag, ik hoop dat je dan veel tijd in de tuin door kunt brengen!

    Ik wens je nog een fijn Pinksterweekend, Madelief! Lieve groetjes, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Your photos are beautiful! I cannot believe the sunshine is so nice! Holland rains so much.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Goh ja...wat is ons landje toch eigenlijk mooi inderdaad.....
    Wens je veel plezier in je tuin.....
    fijne dagen
    LIefs

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ah, I had visited earlier but I couldn't comment. Not too awful to have to return and see all your beautiful pictures from Delft again:)

    Thank you for continuing to show us what a big beautiful world we live in.

    xo Jane

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Volgens mij hoef jij helemaal niet op cursus want je maakt prachtige foto's Madelief! Wat heb je Delft mooi op the picture gezet! Ik wens je een heel fijn weekend toe. Hopelijk wordt het mooi weer! Liefs Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een leuk stadje is het toch, ik kom er oo graag al is het nu wel weer even gelden. In de zomervakantie weer eens doen.
    Ik zag wat herkenbare winkeltjes en plekjes!
    Vel plezier in je tuin dit weekend, vandaag viel et weer mee op 'n paar buien na. Maandag ga ik naar de Olmenhorstfair en hoop dat het droog is....lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  24. What a pretty place. I would loved to have visited it when I was in Holland. As I am half Duch I will have to come back.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hi Madelief,
    What a beautiful place to visit and you captured such lovely shots with all the lovely details right down to the rose on the doorknob.
    We had a lovely day today for our garden tour-13 lovely ladies from Japan.I smiled at your daughters encouraging you to buy the pretty things you love too.
    I hope you enjoy your long weekend.

    Carolyn

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Oh Madelief, what gorgeous photos. I need to get myself to Holland. I just love it when you take your camera on your travels. Love the romance of the rose on the door knob. Thanks for the visit and lovely comments. Have a relaxing Sunday, love Linda x

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat maakte je mooie foto's Madelief!!!
    Zelf denk ik nog steeds te laat dat ik beter mijn fototoestel mee had gebracht; die reflex moet ik me nog eigen maken ;-)
    Veel plezier met het haken en met het tuinieren.
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Hi Madelief,

    This looks like a wonderful place to visit. I love the photo of the rose on the door handle and I would love to have a pink bike like that! Hope you get out into your garden. Why do you have an inspection?

    We have a long weekend here too but the weather has not been so great. Fingers crossed that maybe Monday will be OK.

    Hugs, Stephie x

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Hello Madelief
    Thank you for the beautiful journey through Delft.A beautiful setting. I am mystified by the rose hanging on the door knob. Hmmm! wonder who left it? Such a subtle sign of love. Will look forward to your finished crochet project.
    Have a beautiful week.
    Fondly
    Helen

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat is Delft mooi. Ik ben er lang geleden geweest maar je foto's zijn heel hele uitnodigend. Perfect voor een promotie folder!
    Het weer vandaag belooft veeeeel goeds. Een heel fijn weekend lieve Madelief xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  31. We hebben vakantie en hebben plannen om naar A'dam te gaan maar misschien word het wel Delft. Veel succes met je kast, dat gaat mooi worden! Lieve groetjes Jannet

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Dear Madelief,

    What a beautiful town you visited and love the sweet rose on the door knob.
    Your photographs are wonderful and thanks for showing us. Wishing you a lovely long weekend and hope that you have time to spend in your garden and that the inspection goes well.

    Hugs
    Carolyn

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Liebe Madelief,
    was für eine wundervolle kleine Stadt und so eine Blütenpracht ! Danke für die schönen Fotos und dafür, dass Du so ein gutes Auge für das Detail hast ! Ich hoffe, Du nimmst Dir nicht zuviel vor, sondern geniesst auch Deinen himmlischen Garten und die freie Zeit dort !
    Ein wundervolles Pfingstwochenende wünscht Dir
    Eve

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Wat een mooie post weer Madelief met prachtige foto's,heel kleurrijk sommige en dat maakt je post zo mooi.....geniet van een heel mooi weekend met veel liefs van mij.....

    BeantwoordenVerwijderen
  35. dear madelief,

    thank you SO MUCH for the link - the wedding pictures are gorgeous - that`s a wonderful inspiration pool for me!! THANK YOU!!!

    your pictures are beautiful - I love the green bike and the picture with the grey house behind the beautiful garden :-)

    have a wonderful and relaxing weekend!
    nora

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Thank you for a post filled with really beautiful, colourful pictures. What a gorgeous place Delft is, I'd love to visit. (I've been to Amsterdam a few times and I loved the architecture and the little bridges there.) The rose tied to the doorknob is such a romantic image - and we will never know why it was put there, can only imagine...Thanks again for such delightful images.
    Helen x

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Wat een supermooie foto's zeg. Nu wil ik ook naar Delft :-)
    Esther (happyinred.blogspot.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Liebe Madelief,


    ich hoffe du hast meine E-mail bekommen ( ? ) und ich konnte dir helfen ....
    Ohhhhh Delft ist sooo schön, dort würde es mir auch gefallen, was für hübsche , bunte geschäfte und soviele Blumen !!! Der Gatren mit Buchumrandung ist sooo schön...
    Heute waren wir auf der Bundesgartenschau auch sehr viele wunderschöne Schaugärten & Blumen, würde dir auch gefallen.

    Was für eine Garten-Prüfung kommt zu euch ? Wir euer Garten da bewertet ? Und warum ?

    Schick dir liebe Grüße,
    Sanne

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Beautiful Madelief! I hope that you have enjoyed your long weekend. : )

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Everything looks breathtakingly beautiful! Thank you for taking us along on this beautiful virtual tour via the Land Of Blog!

    Dawn... The Bohemian

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Dear Medelief! I love Delft, I have been there a couple of times also! Your pics are wonderful and I love to go back to this lovely town when we visit Holland in Juli, hughs Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  42. ha madelief!
    wat is delft toch leuk , he?
    Wat fijn dat het haken nu lukt!
    Ik ben nu met mn 2e kussen bezig...het is best verslavend en leuk bij t tv kijken of in de tuin zitten...doe je toch iets nuttigs!ha,ha..
    Ben benieuwd naar je kleed of kussen...
    Zie het vast wel in augustus...toch?!
    groetjes Fleur

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Hej hej Madelief, na een lang verblijf in Zweden is het toch ook weer genieten in Nederland. Je foto's laten zien hoe mooi het hier ook is.
    Grannies? Ik ben benieuwd!
    Fijne week, lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Liebe Madelief,

    ich schonwieder...alos ich habe die mail nochmal losgeschickt, aber wer weiß ...
    Daher schreibe ich dir jetzt hier : der DaWanda.-Laden heißt :

    Q Y S

    ( musst du bei " Shopnamen finden" eingeben )nicht erschrecken, der Laden ist in China...sie haben schöne , günstige Sachen und der Versand war o.k. . es hat 10 TAGE gedauert.Viel Spaß beim shoppen...

    Schick dir viele Grüße,
    Sanne

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Prachtig en kleurrijk je foto`s,wat moet dat genieten zijn als je daar loopt,voor mijn blog keek ik nooit zo naar dingen,maar nu zie ik heel veel,ornamenten op huizen en ga zo maar door,ik wens je een fijne week,lieve groet Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Beautiful, beautiful photos, thank you for sharing them, I really enjoyed taking that stoll with you! Big hugs, Em xx (Thank you for your lovely comment on my blog)

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Hello Madelief,
    Thank you for a wonderful tour of charming Delft, your fantastic photos makes me feel I am there, if only!
    I enjoyed your previous post about Great Dixter very much as I have never been but intend to go.
    Best wishes, have a lovely week.

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Delft...What a wonderful city ! I admire your photographies ! Nederlands is a beautiful Country, very beautiful... I xwant to visit Delft a day ! Marvellous, marvellous marvellous city... Yes with ehe remenber of Vermeer...
    I think that you prepare marvels in your garden, it is normal because you are a fairy, and you have a fairy's garden, realized tastefully.

    Nice week,
    Lieve Groët,
    Amitiés, xxx
    Nathanaëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Dear Madelief, is there a prettier place on Earth? Tell me. I am so so so grateful you always carry me with you along all these streets and gardens and places!!! Thanks!! Love you!!
    Bela

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Hi Madelief,
    Thanks very much for this lovely walk through Delft! Your colourful picture evoke a holiday feeling and I´d love to go to Delft right now!!! The last photo is gorgeous, all these flower pots in front of the house, great!

    Have a nice week!

    Liebe Grüße, Bärbel

    PS: I like your white painted garden set very much. I have the same chairs (2) in black!

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Dag Madelief,
    heb je een fijn weekend gehad? Ben je nog aan schilderen toegekomen?
    Wat heb je weer een prachtige foto's gemaakt! Ik ben ooit eens langs Delft opgereden en toen heb ik me voorgenomen er nog eens naartoe te gaan. Daar krijg ik nu helemaal zin in!
    Fijne dag!
    Hartelijks

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Prachtige foto's!!! Ik had meteen bij de eerste foto al Delft herkend, we waren er na ons (korte) verblijf in Rotterdam nog heen gegaan. Een supergezellig stadje is het!

    Groetjes, Annelies

    BeantwoordenVerwijderen
  53. Hello Madelief,
    Nice pictures, i love the town.I just watched the movie "la dame à la perle "last week which takes place in Delft.A good week to you!
    Blessings Catherine

    BeantwoordenVerwijderen
  54. I always love your photographs, so colourful! x

    BeantwoordenVerwijderen
  55. Beautiful place!
    ..and such beautiful pictures!*smile*

    BeantwoordenVerwijderen
  56. Was für wundervolle Impressionen, liebste Madelief!!!!! Die traumhafte Architektur, die herrlichen Blumen und noch dazu so zauberhafte Läden.......hier würde ich auch gerne einige Tage genießen!!!!! Ich wünsch dir eine wunderschöne Woche voller Glück und Sonnenschein und schick dir gaaaaaanz liebe Grüße,

    bis bald, herzlichst Jade

    BeantwoordenVerwijderen
  57. Lieve Madelief,

    Wàt een móóie post... ik krijg er een brok van in m'n keel. Ècht hoor; zo mis ik m'n geboorteland, met al z'n juni-pracht aan bloemen. Ik verbáás me er enorm over dat alles zó groen en 'lush' is. Vergeleken met hier. Wij willen wel maar het is té droog en veel té heet.
    Die roos op de deurknop; inderdaad... Er is een uitgebloeide roos aan ook en gebroken tak. Wat zit er voor verhaal of 'drama' achter?!
    Je bent zoals altijd een 'keen observer' en smart om met de camera gewapend te gaan! Ik ging laatst met Pieter naar de Fitness Center van het ziekehnuis toen we vlakbij huis bij de grote vijver een énorme snapping turtle zagen lopen. Die had ik zó graag even vastgelegd, vanuit de auto dan wel want die kunnen in één beet je hele hand afrukken. Half kaaiman (gator) en half schildpad in gróót formaat. Ze kunnen tot 80 jaar oud worden. Dacht wel dat deze zijn maximum maat had bereikt.
    Ik wist als Nederlandse natuurlijk niks van snapping turtles. Zo stak ik mijn vinger uit naar een tráge, grote, luie 'grandpa-turtle' en pookte hem met mijn zonnebril. Pieter filmde het voor het thuisfront om een beeld van Georgia te geven. Mijn Dublin Mama (hun adopteerden me!) en Dad riepen: 'Mariette, what are you doing there!' Ik wilde het oudje wat ophitsen... Maar schrok wel van hun uitleg. Ja, ja elk land, werelddeel heeft zijn eigen mooie en minder mooie dingen.
    Maar Delft is een schone stad. Wees er trots op. Ook ik als amerikaanse ben er trots op hoor!!!

    Liefs,

    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  58. Look at those colorful storefronts! How fun!

    What an eye you have. You have captured some delightful moments! I was in Holland back in 2001 and I fell in love. Would have loved to have seen this charming town! xo

    BeantwoordenVerwijderen
  59. Hi Madelief!
    Thank you for sharing these beautiful photographs of Delft. The houses, canals and flowers are wonderful - the architecture there is beautiful.
    We were lucky enough to visit there 10 years ago whilst touring Holland, and we loved it, and of course made a point of buying a special piece of Delft blue and white pottery as a momento!
    have a wonderful day
    Gill xx

    BeantwoordenVerwijderen
  60. You take such beautiful photgraphs, you always get the perfect angle.

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  61. It must be a love story, the rose on the door knob. Such a beautiful place to visit even if you are just there to purchase some wool. I'd love to be able to go shopping in such a town.
    Take Care,
    Ulrike

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you for your lovely words.