woensdag 15 juni 2011

On roses















































I don't know what it is with my roses this year. Some of them are doing exceedingly well, the others are behaving strange. The New Dawn roses have more flowers than I can remember. The Zepherine Drouhin is her old beautiful self. So are Gertrude Jekyll, Leornado da Vinci and Pierre de Ronsard. Coral Dawn keeps on flowering. Paul's Himalayan Dream and Veilchenblau are still very pretty. Thanks to the roses and the Delphiniums, the middle part of my garden looks beautiful.

However, in my front garden, nothing much is happening. Waltz time, William Shakespeare and Constance Spry are full of leaves, but there are no buds to be seen. I am not really sure what is wrong. They all have a sunny position, they don't seem to have any strange diseases and I feed them regularly. I think it must be the soil. Although I don't understand. We are gardening on heavy clay. It is said that roses don't mind about heavy clay at all. I don't know what I can do to help them. If you have any suggestions, please let me know. They are very welcome!

Have a lovely Wednesday!

Madelief x





72 opmerkingen:

  1. Goeie morgen Madelief. Je rozen zien er naar mijn mening prachtig uit maar daar heb je niks aan. Ik kan je dan ook geen raad geven. Je foto's zij ook weer prachtig. Ik zat net aan je te denken want ik was op de PC naar de Cotswolds aan het kijken. Dat isook zo,n prachtige streek in Engeland. Mijn man wil met de auto dus gaan we langzaam toch wel plannen maken. Fijne dag vandaag!
    Lieve groeten van Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. I love the pictures of your New Dawn. My mum always had one. What a pity the other ones won't bloom. I am sorry I do not have any suggestions... Maybe it simply is not their year...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Your back garden area is so beautiful. What a lovely place to sit and relax. I live in a desert country, so the only roses I have are moss roses. :) Even with the heat and dust and wind, they are blooming so prettily this morning. I can always count on them. Happy day to you, Tammy

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De rozen die het goed doen zijn werkelijk prachtig. En wat heb je er veel (verschillende). Jammer dat er een aantal niet echt doen. Vooral als je dan niet weet wat je er aan moet veranderen. Ik kan je helaas geen tips geven. Ben een leek. Heb pas m'n tweede roosje gepoot....
    Fijne dag! Lieve groet Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ohhh...wat een prachtige Rozenpost Madelief, hier gaat mijn hart toch wel even sneller van kloppen. Bij mij doen de Rozen het ook zo goed dit jaar. Behalve de Heritage, maar daar is onze oude hond op gaan liggen hihi, geen comfortabele plek zou je denken.
    Misschien hebben sommige van je Rozen gewoon een minder goed jaar. Als zij het op die plek anders altijd wel goed doen dan hoef je je volgens mij geen zorgen te maken.
    Ik geniet nog even van je prachtige foto's en ga dan snel de tuin in, want het zonnetje schijnt al zo heerlijk.
    Fijne dag en een lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lieve Madelief,

    gezellige en mooie fotos. Wat heb je een heerlijk zit hoekje gecreeerd.
    Maandag lekker 3 weken naar Frankrijk. Take care.

    Liefs,
    Rozmeen

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik durf het bijna niet te tikken,maar ik vind het een prachtige post,wat een kleuren hebben je rozen en je uitzicht als je op de stoeltjes geniet van je drinken en koekjes,super! misschien wat weg graven en rozen grond toevoegen,ik wens je een fijne dag,lieve groet Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gorgeous, gorgeous pictures as always Madelief! I ADORE roses. I planted a couple more in my garden last year and am enjoying them all in bloom this year. I just wish I had a big enough garden.........it would be full to the brim with roses otherwise!

    Have a super day!

    Love Vanessa x

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hey Madelief! Gisteren las ik ook nog dat rozen wel tegen zware klei kunnen want zo'n grond hebben wij ook, al denk ik dat het toch nog een stuk erger is dan bij jou als ik zie hoe alles toch floreert daar in jouw tuintje. Zijn dat prikneusjes die ik daar zie op de laatste foto? Die doen het hier niet.
    Wat betreft je rozen kan ik je niet echt helpen, ik had ze hier nog nooit geprobeerd omdat ik dacht dat die net heel delicaat waren en dus ook wel heel kieskeurig qua grondsoort maar blijkbaar is dat niet echt zo.
    Wat klinken al die namen van rozen toch prachtig!
    Denk dat ik ze toch eens ga uitproberen.
    Ik las gisteren ook nog dat, als je met rozen begint, je best met de oude soorten begint en dat die dan niet doorbloeien en je maar één bloei hebt per jaar maar dat die het minst door ziektes getroffen worden.
    Die Zéphirine doet het dus wel goed blijkbaar. Is dat die zonder doornen? Denk dat ik voor volgend jaar naar die op zoek ga en dan nog één waarvan ik niet meer op de naam kom maar die heeft zo'n prachtige magentakleur.
    Sorry voor mijn gepalaver waarmee je niets bent.
    Ik hoop dat het toch goed komt met je rozen.
    Je foto's zijn echt weer om van te smullen en wat maak je toch altijd mooie boeketten.
    Moet jij ook zo enorm veel water geven om toch nog iets van tuin over te houden? Vooral dit jaar dan?
    Ik denk dat onze tuin ook veel meer schaduw heeft dan jouw tuin, misschien dat daarom veel zaaibloemen het niet doen want die zijn en blijven toch mijn favorieten voor de zomer. De soms onooglijk kleine maar o zo lieve, tere bloemetjes. Ik wou dat ik hier een veldbloemenperkje had.
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Madelief,

    Van rozen heb ik weinig verstand dus helaas kan ik je daar niet bij helpen. Zou het kunnen dat de winter daar een bijdrage aan heeft geleverd? Hier heeft een grote mispelboom de winter niet overleefd, de boom staat al jaren in de voortuin en tot mijn grote verbazing kwam er dit jaar geen enkel blaadje aan en bleek de boom dood te zijn gegaan. Van zo'n boom verwachtte ik dat helemaal niet!!

    Gelukkig heb je ook veel rozen die het heel goed doen, zodat ook wij kunnen genieten van prachtige, fleurige foto's!!

    Ik wens je een fijne dag Madelief! Lieve groetjes, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  11. your house is magnificient! you are so lucky having such beautiful plants, roses and garden!!! superb

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Je foto's zijn toch weer adembenemend mooi, maar ik kan me voorstellen dat je graag wilt weten wat er mis is met je rozen. Hoop dat iemand je kan helpen.
    Fijne dag, lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  13. I have so enjoyed these beautiful pictures, Madelief! The colours of the roses are so pretty with all your lovely things - such perfect combinations. I'm so sorry some of the roses in your front garden aren't flowering this year - it does seem strange, I just hope that they will bloom for you again soon. Have a lovely week in your pretty garden.
    Helen x

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Liebe Madelief,

    es ist kein Wunder, dass Deine Rosen im Vorgarten nicht blühen. DENN: sie sind beleidigt !!!
    Die Rosen hinten auf der Gartenseite haben immer Unterhaltung. Während Du auf der Terrasse sitzt, sprichst Du und liest ihne aus Büchern vor, Sie schnuppern den Duft von Kaffee und Kuchen und es geht ihnen rundum gut.

    Und die Rosen vorne, die werden kaum beachtet, niemand spricht mit ihnen und vorlesen schon gleich gar nicht ! Is ja auch kein Wunder !

    Mein Tipp ist also, um sie wieder zu versöhnen, solltest Du ihnen nicht nur vorlesen, sondern ihnen einmal täglich ein besonders schönes Lied vorsingen, zB La vie en Rose oder so und dazu einen ritualen Blühtanz drumherum vollführen. Sollte das alles nichts bewirken, empfehle ich ihnen für Nachts zusätzlich den Fernseher rauszustellen, mit einem schöne Disney Zeichentrickfilm, wie Dornröschen (aber an der Stelle abschalten, wenn der Prinz die Dornenhecke zerschneidet !!! Sonst bekommen Deine Rosen Albträume !)

    In der Hoffnung, Dir geholfen zu haben verbleibe ich
    mit den besten botanischen Grüßen
    Deine Eve

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hello Madelief:
    First, it is our experience that Roses love clay soil and in general do very well. The abundance that you see in your back garden would testify to this.

    We have two ideas about what might be the problem in the front garden. First, are these roses that you mention replacements for others which have previously grown there? Roses in general do not like this but the growth on the Roses that you do have would tend to suggest that this is not the problem. Our second idea is that perhaps they are being overfed [and, of course, fed with what?]. Again, we should advise growing Roses without feeding unless they are very young or are in a difficult situation. As the Roses do not seem to be diseased, we can only think that they will reward you next year with flowers....not too long to wait!!!!!

    We hope that this is helpful. Have a lovely day!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een prachtige plaatjes~! De combinaties zijn ook zo leuk met de rozen en de kopjes en de kussentjes, echt genieten... Inderdaad mijn rozen zijn ook niet allemaal even mooi. Er zijn erbij die maar wat magertjes zijn en het blad is ook niet zo mooi vol. Ik heb gehoord van onze kweker dat sommige rozen gevoeliger zijn voor de droogte en dat het daar wel eens mee te maken kon hebben. Dan maar genieten van de rozen die het wel erg mooi doen toch? Ik heb in elk geval genoten van jouw plaatjes, wat een heerlijk plekje om te zitten met een mooi tijdschrift of gewoon even helemaal niks~!
    Fijne dag, groetjes Sjoukje

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hallo liebe Madelief.. Meine Rosen blühen heuer fast gar nicht :O( ich weiß nicht was los ist...
    Deine Bilder sehen wieder ganz ganz toll aus.. Ich setz mich gleich dazu..
    gggggggggglg Susi

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat prachtig toch in je tuin Madelief en dan nog met al je mooie spulletjes erbij,zalig moet het zijn om er te vertoeven,heel mooi je foto's van je rozen....geniet nog van een heerlijke dag.....liefs x

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Madelief, you must have been a magazine stylist! It all looks so very beautiful that I just want to keep scrolling through. I love roses but we struggle with them on our sandy soil. I am determined however and they will thrive eventually. Most odd that the roses in your back garden do so well isn't it? Have a wonderful day x

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Misschien is de natuur een beetje in de war doordat alles vroeger dan anders is.
    Ik heb weer genoten van je post en dat boek belooft weer heerlijke baksels waar je vast over gaat posten.
    Lieve groetjes jannet

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hier is het ook niet zoals anders met sommige rozen, mss. de droogte? Ik weet het niet..
    Je hebt prachtige bloeiers. Ik droom even weg.
    Lieve groet, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  22. prachtige rozen! het is telkens weer een feest om bij je langs te komen, liefs, @nne

    BeantwoordenVerwijderen
  23. I love roses. I have a huge trailing rose that falls over the top of my conservatory. Every year I cut flowers from it for my house. Your garden and roses are sooo beautiful. Thank you for sharing. I'm sorry I don't have any tips to help your roses in your front garden, as my roses seem to thrive on neglect, I have no idea how to help roses bloom.
    Em x

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hi there*smile*
    such lovely roses you have-and so MANY! I am amazed!*smile*

    ...hope to be having a little garden of my own one day, and there has to be roses...roses are so beautiful!*smile*

    Love the little sittingplace, love the polkadotted china...*smile* As you already know, i am kind of in love with polkadots you know...*laughs*

    Wish for a great day for you!*smile*
    xoxo, Lidyll

    BeantwoordenVerwijderen
  25. I am not a rose grower..... sometimes roses grow in my garden but without any help from me.

    But I am a rose lover and yours are spectacular.

    You lead a very lovely life.

    xo jane

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Madelief Thank you for the joy of visiting your garden this morning. I sipped my cappucino and I am sure I was able to get the scent of your roses. Sadly I must depart from your garden and get to my easel.
    Fondly
    Helen xx

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Amazing colors, post, garden, flowers, decoration...I love it!

    Have a nice day,kisses:)

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wonderful photos Madelief, the combination of pink and white with a dash of red is stunning. I was very interested to read what Jane and Lance had to say about your rose problem. All mine grow in pots and one or two haven't flowered. I didn't know that it was bad to feed them. Here's to fab roses next year then! Have a lovely day, Linda x

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ik wil alleen maar zeggen, wow net of ik droom!!

    Fijne dag, liefs Samira

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Your roses are stunningly beautiful....I do not have one rose bush in my yard but that is soon to change as we move into our new home soon...I will be planting some lovely pink ones. I really know nothing about them at all but would love some climbing ones.
    Your garden if pure joy. Plus your lovely dishes make me so happy. Eye candy!
    Did you change your look of your blog banner?....I think you did! Love it. xoxoxoxo

    BeantwoordenVerwijderen
  31. You whole blog is just bliss.....It's like turning the pages of a favorite magazine......Just lovely! from the flowers to the dishes!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. que hermosas rosas, y espie por ahi detras y se ve que tenes un jardin hermoso tambien, hacia mucho tiempo que no te visitaba, pero ahora voy a ver todas tus post juntos,por aqui esta lloviendo asi que el dia esta para visitar blogs
    besoss enormes
    mely

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Verstand van rozen heb ik niet maar kan je vertellen dat je kleurencombi prachtig is!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. hoi Madelief, mooie foto's! Rozen zijn zo geweldig, maar bij mij lukken ze helemaal niet. New dawn? Dit jaar maar niet. En van de rest weer ik de naam niet en kan helaas geen foto's maken daar er geen roos aan zit :)
    Dus het kan altijd erger.
    WAt een prachtige tuin heb je, wow!
    Liefs,
    Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Wonderful corners and places to sit and watch the flowers!

    Salut!
    Franka

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Mooi Madelief je rozen foto's !!... ik kan je helaas niet helpen...heb zelf geen tuin he??...ik hoop dat je de gouden tip binnen krijgt liefs van mij...xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Je zitje is schattig met de koektrommel van mijn oma...ziet er gezellig uit, echt een hoekje om te gaan zitten en genieten van je tuin. Misschien hebben de rozen nog last van de koude winter, of de droogte en het warme voorjaar. Hier zijn sommige vaste planten niet of nauwelijks opgekomen en anderen bloeien weer veel vroeger.
    Toch mooi dat we de natuur niet helemaal in de hand hebben:) Geniet van de rozen, lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  38. I'm sorry, we have a 16 year old son Jeremy , 11 year old Cory who is in the picture in need of a serious haircut. and then the little trouble on the end!

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Geen suggesties... helaas!
    Wat een fantastische mok is dat op foto 6... echt geweldig!
    De overige foto's zijn ook weer een lust voor het oog!!
    Een fijne avond gewenst!
    Bisous, Chantal
    P.S. Nog gelukt met de kaartjes voor het kasteel??

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Good Evening Madelief,
    Your roses look wonderful and very healthy so I hope the ones in the front garden flower soon.
    I was intrigued by the name Paul's Himalayan Dream so looked it up and it's gorgeous definately one for my wish list!
    I read Jane and Lance's comment with interest as they don't recommend feeding roses, I always feed mine too, so I will try stopping and see what happens.
    The answer to your question is Wastwater in the Lake District so you weren't far out!

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Ha Madelief, ik ben weer lichtelijk lyrisch na het zien van alll je mooie foto's. Wat is je tuin toch een plaatje!! Ik heb een balkon...zonder rozen (wel heel veel geraniums). Ik droom van een tuin met heel veel stokrozen!!
    Je Delft-foto's zijn ook heel gaaf! Heerlijk stadje he?! Heb er pas ook nog rond geslenterd... Krijgen we je haaksels ook nog te zien?! :-) Fijn he, de granny's... dat is best goed te doen!

    Liefs, Heidi

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Hi Madelief! What gorgeous images, your roses look magnificent, I should love to have a garden as beautiful as yours! As I know nothing about gardening I can offer no advice at all - i hope someone else is able to help you out. Happy Thursday, Stephie x

    BeantwoordenVerwijderen
  43. I´m so happy that you are enjoying your outdoors and roses these days dear Madelief!!! Sorry not being able to help you about your roses cause I don´t know your climate but my experience is that sometimes roses just don´t want to bloom on time, just be patience, I have many now almost in winter time (and no rain at all) that are blooming like crazy!!
    hugs dear

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Madelief, I don't know what is happening but the traffic from your blog to mine is incredible.

    Is there a secret link I don't know of?

    Anyway thanks for all your lovely readers who take a trip to visit me also:)

    xo Jane

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Madelief,
    I sorry that some of your roses are giving you grief. I've heard that they really love to be given a lot of fertilizer. Maybe they just need to be fed!
    They look wonderful to me...you would laugh at mine. I don't have a single rose yet.......oh to live in Alaska, LOL!!!
    Have a great week, I loved every photo!!
    Chris :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Hi Madelief, it's lovely to look at your roses again. I forgot to say that I love your white lanterns. Thanks for the comments on coffee, you made me laugh so much at the term 'wrong coffee' it is wrong! My mum used to drink hers, really just like warm milk with the tiniest ammount of coffee. I know you prefer tea, with teapots and pretty china and I do like that occasionally too. Have a lovely day, love Linda x

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Wat een mooie plaatjes..de rozen zijn een lust voor het oog op dit moment. Wat vervelend dat de rozen in de voortuin het niet zo goed doen. Ook wij hebben erg veel moeite met de groei in onze voortuin. We hadden 3 mispelbomen op een rij en ieder jaar, na de winter, liet het er weer ééntje afweten, zo jammer. Ik heb er niet veel verstand van, maar misschien moet de grond toch wat extra gevoed worden. Alhoewel ik denk, dat je toch al veel geprobeerd hebt..jouw als tuinkenner;-)Succes!

    Fijn weekend!
    Liefs Helena

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Mooi rozen hoor! En je servies en kussens vind ik leuk, maar niet voor mezelf, maar staat zo vrolijk!
    Fijne dag nog!
    Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  49. WEER ZO EN SUPER POST!!
    WAT EEN FOTO'S OVER JE ROZEN.
    IK BEN GEK OP ROZEN EN HEB ER OOK VEEL.
    VOORAL DE DOORBLOEIERS BEN IK GEK OP.

    FIJNE DAG MADELIEF,

    MIRANDA

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Dear Madelief,
    great Garden photos!
    And your book looks very interesting!
    Hugs,
    Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Hier beginnen ze ook langzaam te bloeien. De rozen... Heerlijk hè? Ik ben gek op de rozengeur!! Wat een mooie veranda hebben jullie trouwens, zeg! Super!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Liebe Madelief,

    ich bin spät...deine Garteneinblicke sind wieder soo schön !!! Leider kann ich dir bei deinem Rosenproblem nicht helfen..bei mir ist es ähnlich und das obwohl ich einen Trick angewendet habe :
    Bananschalen klein schneiden und unter den Rosen verteilen...das soll ein ganz toller Dünger sein...
    Ja , die Auswahl fällt schwer bei dem Schmuckshop...ich habe die Ohrringhalter & Carbons in 11 mm bestellt, da ich kleine Ohrringe lieber mag...

    Wünsche dir einen schönen Abend,
    liebe Grüße,
    Sanne

    BeantwoordenVerwijderen
  53. Je rozen zien er hoe dan ook prachtig uit. Ik vind rozen deze lente erg mooi, zie ze opeens ook overal, rozenbogen, hekken vol rozen.
    Veel liefs voor een gezellige avond xxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  54. Wat een prachtige foto's heb je weer gemaakt; kan altijd zo genieten van het sfeertje wat je foto's uitstralen; gezellig en kleurrijk!

    Groeten,
    Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  55. oh... II love the pillows, the polka dots, the roses...

    :-)

    have a beautiful weekend!
    nora

    BeantwoordenVerwijderen
  56. Lieve Madelief. We gaan naar Engeland.!!! Begin Juli al dus dat is lekker vlug. Een rondreis door zuid Engeland. Heerlijk, ik kijk er zo naar uit.
    Lieve groetjes van Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  57. Your roses look lovely, always a shame when some just don't get any buds some years. You will have to visit Montisfont in Hampshire in June the rose garden is beautiful. Its a National Trust house famous for its roses. Another idea for your next visit!
    Jillxx

    BeantwoordenVerwijderen
  58. Wat ziet je tuin er mooi uit, Madelief, prachtige rozen, ondanks de kleigrond !
    Wij hebben hier zandgrond, mijn klimrozen doen het ook goed.
    Dat boek lijkt me interessant, ik heb vandaag nog eentje gekocht over cupcakes.
    Wens je een fijn weekend,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  59. Dear Madelief,

    your pictures are so lovely! I like roses, I like their smell, their colours and different shapes... And it must be absolutely wonderful, to sit in your garden, on your veranda and have a cup of tea...

    One of my roses doesn't have any buds or blossoms at all too, even if I didn't treat it differently to the others...

    Have a wonderful weekend!
    Eva

    BeantwoordenVerwijderen
  60. Hello Madelief,
    What a beautiful view and corners in your garden,
    roses are so pretty too,it's looking great this spring,
    Wisihng a wonderful WE to you,

    Hugs

    CECILIA

    BeantwoordenVerwijderen
  61. I love roses and your garden looks so nice! it must be a nice place to rest.Good weekend to you.Catherine

    BeantwoordenVerwijderen
  62. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  63. Dear Madelief,

    First let me say how beautiful your garden photographs are. Your roses and flowers, I could get lost there.
    We have the same heavy clay like soil where I live and occasionally I add gypsum to the soil.
    This changes the structure and fertility of heavy clay soils.

    Hugs
    Carolyn

    BeantwoordenVerwijderen
  64. Well, I am very Impressed after seen these pictures as you presented above. It is very Interesting to see. I really enjoyed to watch it and likes to visit again.
    urban wear

    BeantwoordenVerwijderen
  65. Hi Madelief,
    Alll the roses, so so beautiful!! It is always good to hear of someones Zepherine Drouhin doing well, I have one climbling a seated arbor and it has been ver slow to take.
    Hugs,
    Bella

    BeantwoordenVerwijderen
  66. Oh wonderful roses and wonderful place ! Your garden, your terrace are a in fairy house isn't ?
    Nice week,
    Amitiés,
    Nathanaëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  67. Hej Madeleif!
    My friend WOW! Your roses are blooming wonderful!
    I wish at the flash of a wand I could turn my Swedish garden into an ENGLISH country garden filled to the brim with beautiful roses...
    Thank you for your good wishes ;-)
    Lots of hard work but it has been very good fun and I trying to speak the Swedish language!
    Have a great week ahead my friend
    LOVE PEACE enJOY
    Julie
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  68. Hej Madelief

    I forgot to say...Yes I am NOT the blonde bomb shell I am the DARK horse lol! xx
    The one in the English tea dress with ROSES lol!
    LOVE PEACE enJOY
    Julie
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  69. Amazing roses and colors, amazing!!!
    Have a nice week.

    BeantwoordenVerwijderen
  70. Such a wonderful corners and places to sit and watch the flowers, your blog is very colourful with the beautiful flowers.
    flaş bellek

    BeantwoordenVerwijderen
  71. I know that roses love the heat, and if your temps have been cool it might be the problem. We have "wonderful" red clay, the kind that you could smush together and make a pot from the dirt. Its a wonder I can grow anything. I have also read that they like epsom salts although your roses are gorgeous.
    Take Care,
    Ulrike

    BeantwoordenVerwijderen
  72. I only discovered your blog yesterday and I love it! your pictures are wonderful. I can almost smell the roses...

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you for your lovely words.