maandag 27 juli 2009

Belle Epoque


































































Onze eerste week in Normandie verbleven we in een oude villa uit de 'Belle Epoque'. Een tijd dat de cultuur in Frankrijk bloeide en het land zich het middelpunt van de wereld voelde. Wat een luxe om één week in zo'n mooi huis te mogen verblijven. En dan een uit deze tijd. Een van de perioden uit de geschiedenis waarin ik erg ben geinteresseerd! De architectuur uit deze tijd is prachtig. Ik hou van van de met hout overkapte portieken en daken, openslaande deuren en ramen met luiken, prachtige tegelplateau's, bewerkte gevels, indrukwekkende trappenhuizen en veranda's, waarop je in een Lloyd loom stoel kan genieten van de eerste ochtendzon. Dat is precies wat ik heb gedaan, genoten van al het moois om mij heen!





During our first week in Normandy we stayed in an old villa from the Belle Epoque period. It feels very special to stay in such a beautiful house. Especially from this period, which is one of my favourite in history! A time when culture in France was flourishing and the country thought it was the centre of the world. The architecture of this period is great. I love the wooden porches and roofs, French doors and windows with shutters, beautiful tiled floors and façades and impressive staircases and veranda's, on which you can sit in a Lloyd loom chair and enjoy the morning sun. This is exactly what I did, enjoy al the beautiful things around me!

7 opmerkingen:

  1. Wat een mooie stijl is dit he? Wat zit je daar gezellig met je dochter!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. What a beautiful old Villa!!!! In the holidays it is most important for me, to live in beautiful old houses.....it feels so good!!! Thank you for sharing and have a wonderful evening, many greetings Jade

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een schitterende foto's. Kan me voorstellen dat het helemaal geweldig was

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hai was nog niet eerder bij je geweest maar daar ga ik snel verandering in brengen.Mooie foto's hoor!Wij hebben onze vakantie nog te goed!Groetjes,Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hello Madelief,
    this looks like a beautiful holiday! I also love charming old houses with an cultivated character.
    Have a great day!
    kindest regards
    Bine

    BeantwoordenVerwijderen
  6. I am here after being introduced to your beautiful blog by Jane and Lance Hatthatt! It will take me some time to catch up, but I don't want to miss one lovely flower or teacup or garden or cottage! And when you go to England, I will truly be in heaven! Thank you for being so gracious and sharing your life with us!

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you for your lovely words.