woensdag 3 maart 2010

Bye Bye





































Lieve allemaal, Al enige tijd loop ik ermee rond, maar vandaag is dan toch de kogel door de kerk: ik heb besloten om te stoppen met bloggen. Na tien super maanden waarin ik met veel plezier jullie allemaal heb gevolgd en enorm veel inspiratie heb opgedaan, lukt het mij op het moment gewoonweg niet meer om jullie blogs bij te houden en berichtjes achter te laten. Het lijkt wel alsof ik de laatste weken meer tijd doorbracht achter mijn computer dan met mijn familie en vrienden, en dat is niet de bedoeling. Ook mijn hobbies, mijn tuin en het huishouden lijden er onder...Minder berichtjes achterlaten is voor mij geen optie; het is voor mij alles of niets en jullie blogs zijn mij even lief!

Ontzettend bedankt voor jullie lieve commentaar het afgelopen jaar! Ik heb het ontzettend gewaardeerd. Stiekem blijf ik jullie wel een beetje volgen natuurlijk, maar ik laat geen berichtjes meer achter. Ik wens jullie allemaal het allerbeste!!

Lieve Saskia, Jij nog ontzettend bedankt voor je prachtige giveaway! Het was zo leuk om zo'n vrolijke enveloppe met inhoud te mogen ontvangen.

Heel veel liefs, Madelief



Dear everybody,

I have been walking around with this for some time now; I finally decided to stop blogging. The fact is that I can't keep up any more with all the messages I have to leave and I notice that I am neglecting my family and friends. Furthermore, I have a busy job that takes up a lot of my time and it's only getting busier and busier... Leaving less messages is not an option, because all your blogs are dear to me.

Thank you so much for all your sweet comments the last year. I enjoyed and appreciated it very much!  Now and then I will definitely have a look at your blogs, but I won't be leaving comments any more. I wish you all the best!

Dear Saskia, I wanted to thank you too for the beautiful give way you sent me! It did not only look lovely, but we all liked the little presents inside very much.

61 opmerkingen:

  1. I am sorry to see you go, but wish you all of the best!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ohhhh da bin ich sehr traurig liebe Madelief!!! Ich hoffe Du schaust trotdem hin und wieder mal vorbei! Alles alles Liebe Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat spijt me enorm Madelief. Maar ik begrijp je heel goed. Ik ben ook het type, alles of niets. En dat is haast niet te doen met zoveel blogs. En als je gezin en het huishouden er onder lijden moet je idd. stoppen.
    Maar kun je niet een tussenweg vinden? Ik vind het niet erg om geen reacties van je te krijgen, maar toch te blijven genieten van je mooie blog. En ik weet zeker dat er meer zo over denken. Maar ja, nu maak ik het je ook nog moeilijk hé.
    Bedankt voor de inspiratie! Het ga je goed.
    Lieve groet, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik snap je helemaal maar wel jammer kwam hier met zo veel plezier.. Ach er is altijd een weg terug mocht je je bedenken.
    Liefs Madelon

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ach wat jammer nou........ doe je nog wel mee met mijn give away???? hoop het en ik hoop ook dat het geen afscheid voor altijd is... Jammer. Liefs van Leni

    BeantwoordenVerwijderen
  6. :o(((((

    Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lieve Madelief,

    Ohhh...dit slaat bij mij in als een bom...wat vind ik dit ontzettend jammer! Door je eigen stijl kwam ik altijd zo graag op je blog en genoot ik zo van je rondleidingen door diverse steden en dorpen om je heen!

    Natuurlijk begrijp ik je wel...het kost inderdaad veel tijd en als het ten koste gaat van jezelf, heb je er ook geen plezier meer in!

    Je hebt er goed aan gedaan om je hart te volgen! Bedankt voor je prachtige posten en je lieve en trouwe reakties! En weet...mocht je je ooit bedenken...je wordt met open armen weer ontvangen!

    Veel liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Maar lieve Madelief, wat lees ik nou! Wat verschrikkelijk jammer!! Hoewel ik precies maar dan ook precies snap hoe je het bedoelt. Is hier ook zo hoor. Mark werkt veel, zijn werk is zijn hobby, dus de avonden zijn voor mij meestal rustig en alleen met mijn laptop. Anders is er inderdaad moeilijk tijd voor vrij te maken. Wat ontzettend lief en leuk dat je 2 foto's van mijn envelopje hebt geplaatst, je hebt het er heel leuk opgezet zo! Ik zal je af en toe een gezellig berichtje mailen, als jij dat tenminste ook leuk vind. Voor nu, daag lieve Madelief! Veel liefs van Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jammer dat ik niet meer van je berichtjes en mooie foto's zal kunnen genieten.
    Ik begrijp je wel, een blog bijhouden daar gaat veel tijd in zitten en als familie, vrienden en ander bezigheden daardoor minder tijd en aandacht krijgen die ze verdienen gaat dat wringen. Zoals je zelf aangeeft andere blogs lezen blijft ook leuk.
    Dag lieve Madelief, warme groet van Carina

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ohhhh Madelief:-((
    Ik begrijp het wel maar ik vind het zo zo ontzettend jammer, word er echt een beetje verdrietig van je bent er echt zo vanaf het begin voor mij bij.
    Als je ooit weer inspringt ontvang ik je met open arme hoor ik ga je echt missen.

    Veel liefs Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  11. oooh wat jammer zeg,ik volg je blog nog niet zo heel lang maar heb er erg van genoten.veel geluk gewenst en misschien tot een volgende keer.groetjes Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh Sweet Friend,

    I'm going to miss you but I completely understand as I have been as this point myself. I'm happy that our paths crossed and that you shared so much of yourself and a bounty of beauty with all of us.

    I wish you the best and nothing is more important than our family and friends. Go take care of yourself and your family. I would love it if you blogged occasionally on your terms. Regardless, I appreciate your contribution here in blog land.

    Many blessings to you and your family!

    Big hugs,
    Karyn

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oh Madelief, I will especially miss you, and all of your wonderful photos! I can understand feeling that way, I think all of us do every now and then. Perhaps you may post on ocassion just as a hello! Regardless, it has been a pleasure reading your blog. Take care of yourself and your family.
    Take Care!
    Ulrike
    P.S. I believe I now have the name of that rose so I will send you the information, and a little history on it.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. ow, wat jammer. Maar...begrijpelijk hoor! Ik snap helemaal dat het teveel tijd kost en natuurlijk zijn er belangrijkere dingen. Ik wens je verder heel veel succes met alles!

    groetjes
    Claudette

    BeantwoordenVerwijderen
  15. goh wat jammer...maar zeer begrijpelijk. als je alles wilt bijhouden kost het echt veel tijd en je gezin komt toch op de eerste plaats. veel geluk met alles wat je gaat doen
    gr hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Sorry your going, but hey you can always pop back to visit us!
    Emma x

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik ken je nog maar net, maar toch vind ook ik het erg jammer. Wel herkenbaar dat er zoveel (te veel) tijd in het bloggen gaat zitten. Ik dacht ook al aan een 'tussen' oplossing, zoals hierboven al gesuggereerd; wel zelf bloggen, maar niet altijd en/of bij iedereen reageren of zelfs nooit. Er zijn nogal wat bloggers die dat doen, maar ja, ik vind dat zelf ook moeilijk.
    Wat ook uiteindelijk je besluit zal zijn ik wilde je toch hartelijk danken voor al die prachtige posten. En ik wens je het allerbeste. Geniet van al het moois in 'groot Rotterdam' en daarbuiten, piekfijn gekleed en kijkend naar al het goede van het leven, het ga je goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ha Madelief,
    Jammer, maar ook begrijpelijk.
    Zelf blog ik sinds november en ik betrap me erop dat het echt verslavend werkt! Even kijken hier, even kijken daar, een berichtje ,
    een blogje, en dan zit ik er weer langer op dan eigenlijk gewild.
    Zelf denk ik dat het wel minder is met het mooiere weer; dan ben ik veel meer buiten.
    Nou ja; wie weet, je kunt ook af en toe poste.
    Je foto's en reakties zal ik wel missen,
    groetjes Fleur

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Oh madeliefje wat lees ik nu....:0((((
    Ik die hier altijd zo genoot en velen met mij.
    Maar ik snap het wel hoor, het kost idd wat tijd. Maar stiekem hoop ik dat je ondertussen toch verslaafd bent geraakt.......
    Een soort virus waar je niet vanaf komt:0)
    Mocht dit toch niet zo zijn: VEEL LIEFS en alle goeds.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Dear Madelief,

    You will be always in my heart and in my smile !(have I mentioned that I saved your gorgeous picture in pink to my computer ? I will print it out and hang it above my bed :-)

    I wish you all the best and send you joy and happiness !

    Lieve groet
    Eve

    BeantwoordenVerwijderen
  21. OH!!I'm sorry,I wish you all the best.You always will have a friend here in Spain.Please visite us even in silence.
    Muchos besos,
    Cecilia

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Oh I am sorry to hear this, but I can understand you! Wish you all the best!!!
    Hugs Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  23. If only we COULD convince you to reconsider! I went from blogging daily to twice a week, and I worry about not being able to leave comments as my blog grows. I visit blogs that post once a month, and some that post a few times a year, and I enjoy them very much. But I certainly understand the dilemma of not having enough TIME.

    If we cannot convince you to reconsider, then I will just have to miss you dearly! Take the very best care of yourself and your wonderful family. And please, think of me your friend, continuing to send warm wishes and kind thoughts your way.

    Hugs,
    Zuzu

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Oh Madelief,

    I´m very sad to hear this. Blogging needs much time and since I work again I make less posts than in the time before working. Your blog is so beautiful and gives many inspirations and I love the looks in your country. I hope you will be sometimes back again if you have a bit more time. Can I hope to read you from time to time?
    I will miss you deeply my blogging friend,

    I wish you all the best and hope for a revival,

    rosenresli

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat ontzettend jammer dat je er mee stopt. Madelief! Ik heb genoten van jouw blogs.
    Liefs, joni

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Oh, I forgot: In my new post is a photo which I made for you, And your little crocheted bag is in work.

    lot´s of hugs and kisses,
    rosenresli

    BeantwoordenVerwijderen
  27. we will miss you!but i know it's quite a job!!! i don't work anymore and it becomes difficult to visit everybody!Thanks for your kindness, you will have a souvenir of my blog with your giveawy. Hugs and kisses , Catherine

    BeantwoordenVerwijderen
  28. O nee wat jammer nou !!!

    Maar ik begrijp het wel hoor maar ik ga je wel missen !! zo leuk altijd bij jouw.............ik vind dat bloggen ook veel tijd kost hoor!! weet ook niet of ik het ga volhouden.........maar we zien het wel...........ben net begonnen..............nou meid het gaat je goed !! mocht je het gaan missen.bij mij ben je altijd welkom .............maar dat geld denk ik voor iedereen !! lieve groetjes Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Jee wat jammer, ik was je nog maar net a/h volgen en heb je te laat ontdekt! Maar ik snap het wel., er gáát ook gewoon heel veel tijd inzitten en dat moet niet ten koste gaan van het "echte" leven want dit is en blijft virtueel alhoewel je vaak wel het gevoel hebt dat je de meiden achter de blogs echt kent! Je leeft mee met hun wel en wee en gluurt binnen in hun leven en huis, je doet heerlijke ideeën op en soms nieuwe vrienden... Maar aan alles komt een eind en kijken kan altijd nog alleen wij niet meer bij jou helaas...

    Ik wens jou ook het beste en een stukje rust en balans,
    Annemiek

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Oh, das finde ich wirklich sehr schade, weil ich Deinen Blog sehr mag, aber ich kann Dich natürlich auch gut verstehen!!
    Viele liebe Grüße & alles Gute
    Tinka

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Oh Madelief, nun habe ich Dich gerade erst kennen gelernt... das ist aber wirklich schade!
    Aber ich kann Dich sehr gut verstehen, denn Familie und Freunde sind halt wichtiger!
    Ich wünsche Dir alles Liebe und Gute, und vielleicht hört man später mal wieder von Dir, das wäre sehr schön
    herzliche Grüße
    Marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Ik lees nog niet zo lang bij je mee, maar vind het heel jammer dat je ermee stopt. Mocht je het toch gaan missen, dan kom ik gezellig weer bij je kijken.
    Alle goeds toegewenst!
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Hoi Madelief, dit vind ik heel erg jammer zeg.. Ik ben zo benieuwd hoe je tuin er dit jaar uit gaat zien. Misschien een flickr albumpje?
    Nee hoor, als je er echt mee stopt dan is dat heel begrijpelijk. Ik moet soms heel vroeg mijn bed uit om alles te lezen voordat ik ga werken.
    Heel veel tuinplezier het komende seizoen.
    veel liefs van mij x

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Hoi Madelief, Jammer maar wel begrijpelijk hoor. En als jij je er niet meer happy bij voelt dan moet je het ook zeker niet doen. Ik loop nu zo'n 14 mnd mee, en merk ook wel dat er de laatste tijd heel veel nieuwe bij zijn gekomen. En ik wil ook bij iedereen altijd een reactie geven, maar dat is gewoon niet meer te doen. En heb een tijdje geleden al besloten dat ik wel kijk maar als ze bijna iedere dag een nieuwe post plaatsen dan plaats ik niet steeds een reactie. Anders zit je de hele avond, en er zijn inderdaad nog meer leuke dingen.

    Nou ik wens je veel plezier met je gezin, familie en de tuin en zal je mooie foto's missen.

    Liefs Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Ahhh...neeee, dit ga je toch niet menen? Ik heb -als ik tijd heb om te reageren- zo mijn favorieten en daar ben jij toch echt één van hoor. Nooit van jouw verwacht dat je zou stoppen het bloggen zit je zo in het bloed. ZO`n enorme inspiratiebron ben je voor me! Ik snap je heel goed je kan gewoon niet bij iedereen reageren. ALs jezelf een blog hebt die goed bezocht wordt betekend dat ook dat je veel volgers hebt en ook veel reacties krijgt dat is leuk maar tegelijkertijd ook vermoeiend want je voelt je schuldig als je dan niet bij de ander komt. Ik heb ook heel vaak die situaties maar ik kan het ook niet meer dat reageren wordt mij ook veel te veel. Ik weet wel als ik om die reden zal gaan stoppen ik ontzettend veel mensen ga teleurstellen maar ja je kan ook niet iedereen te vriend houden:-) Ik ga je ontzettend missen meid en ik hoop je toch ook echt nog een keer te ontmoeten hoor...

    Lieve groet, Jeanette

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Knap dat je deze prioriteit stelt...gezin en andere zaken zijn zeer zeker belangrijk en bloggen is nu eenmaal intensief.
    In het begin blogde ik ook als een 'gek' om 't zo maar te zeggen...alles stond in het teken van bloggen, inmiddels zakt dat wat en beperk ik me tot berichtjes sturen als ik ook een nieuw bericht zelf plaats...anders kan ik het ook niet meer bijhouden.
    Wellicht is bloggen gewoon iets tijdelijks...een fase :)
    Het ga je goed, ik volgde je pas net maar goed...zo liggen de feiten gewoon, a girls gotta do do what a girl's gotta do!
    Bye bye en geniet van alles wat je bezig houdt en je lief is...je passie zal zeker nooit verloren gaan!

    Liefs, Veronique

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Wat spijt me dat Madelief. Ik heb altijd zo genoten van de logjes en je prachtige foto's maar ik kan me voorstellen dat het je wat te veel wordt. De drukke tijd van tuinieren komt weer aan en je baan neemt veel tijd in beslag dus ik begrijp het volkomen. Bloggen kost veel tijd, ik weet het.
    Ik wens je het allerbeste en misschien eens tot ziens. Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Hoi Madelief, wat ontzettend jammer dat je gaat stoppen. Maar ik begrijp je ook wel. Ik wil ook graag bij iedereen reageren omdat ik het zelf ook zo leuk vind een reactie te krijgen en daar gaat wel veel tijd in zitten. Als ik zo merken dat alles eronder zo lijden dan zou zo'n besluit voor mij ook niet moeilijk zijn. De mensen om je heen komen tenslotte op de 1ste plaatst.
    Het ga je goed en bedankt dat we even deelgenoot mochten zijn van je passie.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Lieve Madelief, wat superjammer. Als stadsgenoot en een van m'n eerste volgsters ga ik je echt missen. Het blijft moeilijk, ook voor mij om een evenwicht in het bloggen te vinden. Ik ben ook nog een beetje zoekende ernaar.
    Ik ga je reacties zeker missen, maar het ga je goed!
    Lieve groetjes, Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Ach,had ik je nog maar net ontdekt en nu stop je.
    Maar ik begrijp je heel goed hoor. Er gaat ontzettend veel tijd in zitten en bij iedereen reageren is ook niet te doen.
    Ik las net bij Teatime ook al dat ze ging stoppen om zo'n beetje de zelfde reden.
    Nou misschien zien we je toch nog eens over een tijdje als je er weer anders over denkt of misschien lees je toch nog wel hier en daar eens mee.
    Ik wens je alle goeds.

    Groetjes,
    Gonda

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Hi Madelief,
    I will definitely miss you but I certainly understsand that your family comes first and that your life is busy.
    Take care,
    Carolyn

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Hello Madelief...
    Ohhh no....I really got sad no....I have just find you...and then you go away....but I understand you...it take a lot of time to keep up....but I will save your email adress...and if I deside sometimes to travel to Amsterdam I will send you a message:):)
    Many many many hugs to you from mee:):)

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Wat jammer Madelief, ik vond je kleurige bloemenlogjes altijd zooo mooi! Ik kreeg altijd meteen weer zin om 't een en ander in een vaasje te zetten!!

    Er gaat idd veel tijd inzitten.Dat weet ik ook(met 4 blogs) maar als ik niet veel tijd heb, reageer ik niet. En een andere keer weer wel!! Zo doe ik dat ook met de logjes. Soms snel en soms een paar weken niet!!Moet kunnen.
    Ik zal je missen!!

    Liefs Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Ik kan het wel begrijpen maar schrik er altijd van als ik zo'n berichtje lees. Je raakt gewend aan de bezoekjes en mensen bij de blogs.
    Ik heb je pas leren kennen en kwam hier met veel plezier.
    Dank je wel en het allerbeste.

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Heel erg jammer vooral omdat ik je nog maar net ken. Maar ik begrijp het helemaal.
    Het ga je goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Ik heb gisteren ook besloten om te stoppen, en het heeft mij opgelucht....ik kwam thuis van vergadering en ik dacht nu is het klaar...het kost zoveel tijd als je het goed wil doen...
    Bedankt voor je berichtjes en het allerbeste voor je...
    Liefs Evelien

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Wat ontzettend jammer Madelief. Maar ik begrijp het heel goed hoor. Ik zit zelf te twijfelen om een pauze in te lassen ivm de tuin die heel veel tijd vraagt. Bedankt voor je mooie foto's en lieve berichtjes. Alle goeds gewenst, lieve groet Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Madeliefje, ik ga je erg missen. Maar ergens begrijp ik het wel. Bloggen vraagt immers tijd, zeker wanneer je zoals jij, regelmatig reageert op de berichtjes die naar je gestuurd zijn. Ik wens je een mooie tijd off-line, maar denk dat we elkaar toch nog zullen ontmoeten. Veel liefs, @nne

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Liebste Madelief,
    ich bin sehr traurig über deinen Entschluss, kann dich aber auch sehr gut verstehen........mir wird es manchmal auch zu viel, es ist schwierig, dann alles unter einen Hut zu kriegen!!!! Ich wünsch dir alles, alles Liebe und werde dich immer in Erinnerung behalten, du bist ein ganz besonderer Mensch!!!!! Ich umarme dich ganz herzlich,

    allerliebste Grüße, Jade

    BeantwoordenVerwijderen
  50. DANKE, für deine lieben Worte - du wirst immer in meinem Herzen bleiben!!!!!!!!

    With love, Jade

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Lieve Madelief,
    wat jammer! maar ik begrijp je wel hoor, soms zit ik vaker achter de computer dan dat ik wat in huis doe! maar ik zal je posts wel missen, de inspiratie en de mooie foto's.
    dank je wel, en veel succes verder met je interieur, geniet ervan.
    Solange

    BeantwoordenVerwijderen
  52. WHAT!?! OH NO! My dearest Madelief is leaving!
    I am soooo sorry! I just have noticed your "goodbye" - I allways was working and painting and making stuff like this and didn't look to the other blogs so often... This morning at the breakfast my husband said something about a Dutch woman who is leaving Bloggetonia - he sometimes reads my blog and I thought he had missunderstood the comment of another blogging woman from NL. But now I think he has seen your posting-title on my sidebar. Tears are in my eyes, something in me doesn't want to accept ... Of course there is another part in my heart & head which knows that blogging needs much time ... time that we can use for other things. (Therefore I try to reduce blogging..., - once a week or may be twice a month - but I don't think it's necessary to stop it totally...) I will miss YOU and your wonderful postings and your heartwarming comments so much, Madelief! And your Kussenbuschel! And ... everything! And I wanted to ask you for hints because we travel to Cornwall next April... and... OH NO! The best-looking nosewarmer-wearer is saying good bye! I hug you so much!!!
    Liebste Küschelbüschel, süße Madelief!!! Ciao.trau.mau

    BeantwoordenVerwijderen
  53. My dearest Madelief,
    me too, I'm very sorry as I read your post title and think it can't be true... a wonderful woman is leaving the blogland.... I know that I will miss you and your lovely comments. But I understand that the real world around us is definitively the most important thing. I wish you and your family all the best and like to hug you very much!
    Bine

    BeantwoordenVerwijderen
  54. Ik ga je mooie foto's en alle andere mooie dingen die je ons liet zien missen. Take care!
    Groetjes Smoek

    BeantwoordenVerwijderen
  55. Hûh?????? Wat lees ik nu toch???? Net nu ik je ontdekt heb! Maar ik kan het wel begrijpen hoor, heb zelf ook weleens met de gedachte gespeeld. Ik wil zo graag bij iedereen langskomen en een berichtje achterlaten, maar dat lukt bijna niet meer. Toch kan ik het niet missen en geniet er dagelijks van. Nou ja, wie weet ga jij het ook nog eens missen en zien we je op een dag weer terug. En anders wens ik je alle goeds voor de toekomst! En bedankt voor je mooie en gezellige berichtjes!
    Liefs Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  56. Ach Madelief, wat lief dat je nog een berichtje op mijn blog achter laat. Weet je dat ik het helemaal niets vind dat je gestopt bent en dat ik straks al even op je blog was met de bedoeling om je te laten weten dat ik je nu al mis. Dat berichtje vond ik toch té snel, te opdringerig misschien (want je moet het bloggen wel zelf leuk vinden natuurlijk)....dus ben ik maar weer van je blog afgegaan! Maar na je lieve reactie kon ik het toch niet laten hi hi!

    Je bent altijd welkom hoor...(ook na misschien een blogpauze??)...ik zou het écht heel leuk vinden wat van je te blijven horen!

    Veel liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  57. Madelief, alles goed met je? Ik zag dat je even langs was geweest. Ik mis je wel hoor x

    BeantwoordenVerwijderen
  58. Thank you Madelief for your kind comment about Ging, today I feel a lot better about it.
    Have a lovely weekend. Em x

    BeantwoordenVerwijderen
  59. Even though you are finished with blogging, I still have signed up to follow. There is so much here for me to still discover and I love the links to other blogs that you have.

    I am new to blogging and have just realized that there is etiquette and don't know quite what to do with it. Is it possible to blog and keep it balanced with the rest of my life? One needs to HAVE a life to blog. There MUST be some way to be kind and considerate to all of the sweet people who follow. What do the people with 1,500 followers do, I wonder?

    Well, I don't know if you'll even read this and, for heavens sakes, don't respond (you won't, I know. That's the whole point! = ] ) but I just want to commend you for not losing your center and remembering what is the most important in life.

    Still, looking forward to following your footprints that you've left in this place.

    Best wishes, Katy Noelle

    BeantwoordenVerwijderen
  60. we will miss you. Comeand visit anytime!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  61. Dear Madelief.

    Goodness! Thank you for visiting in the sunny spot!!! As I was reading your comment, it made me think of how our church has grown (my husband is the pastor). When I first met him, he had been at the church for one year and there were only 13 people on a Sunday and all of them were over 55. A strong bond grew between all of us (I made it 14 =] ). The church has grown! We were warned by other pastors that there is an adjustment in everyone's psyche when the church reaches 40, 80 and 120 people. At 80, it becomes impossible to be close to everyone. We hit that mark about 2 years ago. We felt strange! Out of touch! Out of control! Disconnected! But then, the loveliest thing started happening. Instead of us being the center connector for everyone, everyone started reaching out to each other. The church took on a life of it's own! I think everyone else went through an adjustment too. We all had to just make a little transition. Now, we're having to think outside of the box. Who do we want to be in this community? Even though we don't speak individually with everyone, we share our hearts in that public place and it is very personal!!!

    Well, I am definitely not trying to say what you should do. I just see such a similarity in the situations and it is making me think, think, think!

    Also, sorry for the loooooooong comment!

    Love, Katy Noelle xo

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you for your lovely words.